dinsdag 1 november 2011

Marketing en websites

Ik heb het boek gelezen van Gerry McGovern Een website die werkt. Hij schrijft ook blogs over allerlei onderwerpen, zoals onderstaand artikel over traditionele marketing op websites.


Hij beschrijft hierin dat consumenten iets weg hadden van het Pavlov-hondje: als ze een strakke reclame zien met mooie mensen dan willen ze het product kopen dat zij aanprijzen. Maar dit verandert. Consumenten worden minder emotioneel en meer rationeel. Banners en reclame-uitingen op websites zijn nu zo gewoon dat ze over het hoofd gezien worden. Het is zelfs zo dat als er teveel marketingboodschappen op een site staan, de site als minder betrouwbaar wordt gezien.

Conclusie: marketing op het web verandert! Gerry McGovern omschrijft het als volgt: Nieuwe marketing is veel meer vlees en minder toeters en bellen.

En nu zie ik op twitter van Jan Willem Alphenaar een infographic voorbij komen die hier heel mooi op aansluit over inbound en outbound marketing. De kern van dit verhaal is dat nieuwe marketing gaat over het delen van informatie (content!) en het communiceren (2 richtingen) met klanten.

Pavlov

Inbound marketing vs outbound marketing infographic





Geen opmerkingen:

Een reactie posten