woensdag 30 november 2011

Google Analytics 1

Aangezien ik net zelf Google Analytics op mijn site www.verhelderend.net heb gekregen, duik ik in deze nieuwe wereld. Ik raad iedereen aan om dit programma te gebruiken omdat het bijvoorbeeld ook inzicht geeft in de zoekwoorden waarmee mensen op jouw site terecht zijn gekomen. Hier kan je dan weer verder mee werken.

Maar het leek me leuk om mijn zoektocht en ontdekkingen met jullie te delen.

Nieuwe versie

Ik gebruik maar direct de nieuwe versie van Analytics omdat ik de oude toch niet ken. En ik heb begrepen dat er in de nieuwe versie meer te zien is, met name real time! Dat betekent dat je echt kan zien wat er nu op de site gebeurd. Je vindt deze info onder Home - Realtime (beta) - Overzicht.

Bouncepercentage

In een ander blog had ik al eens informatie gegeven over het bouncepercentage. Dit is het percentage bezoeken van één pagina, dus bezoeken waarbij de bezoeker de site weer verlaat na één pagina. Dit zit gemiddeld tussen 40 % en 60 % maar dit moet je wel per pagina bekijken. Als je boven de 60 % zit of er zit een uitschieter bij tov de andere pagina's dan kan je actie ondernemen.

Hier vond ik nog handige info:

Definities van de statistieken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten