maandag 26 maart 2012

De website van ... Lianne Bongers

Op deze maandag bekijken we de website van Lianne Bongers, interieurontwerper: www.studiolime.nl.

Wat natuurlijk heel belangrijk is bij deze site, is het design. De website moet alvast een idee geven wat voor stijl Lianne te bieden heeft en wat ze belangrijk vindt. Het gebruik van de kleur lime vind ik mooi, vooral het feit dat de woorden van het menu lime worden als je erover gaat met de muis. De site straalt rust uit en de foto's die gebruikt worden zijn erg mooi. Het filmpje van Huizenjacht is ook prima!







Lianne vertelt over www.studiolime.nl:

1.   Wanneer ging de website online: voor het eerst januari 2004. In deze vorm, eind 2011


2.   Wie heeft deze gemaakt: Aiconn uit Boxtel (Geert Groen)


3.   In welk systeem is deze gemaakt: Joomla


4.   Beheer je zelf het cms: ja
 

5.   Waar ben je zelf heel blij mee: dat ik het zelf kan beheren
 

6.   Wat kan er nog beter: de foto’s zou ik het liefst nog willen kunnen uitvergroten. En ik zou nog wel een extra pagina toe willen voegen aan het menu.


7.   Wat was de laatste wijziging: de nieuwspagina probeer ik regelmatig aan te vullen en op de contactpagina heb ik recent linkjes naar twitter, facebook en linkedIn toegevoegd.


8.   Heb je nog nieuwe plannen: ik twijfel of ik van mijn blog en website niet 1 pagina wil maken.

9.   Heb je een tip voor andere websites: maak het niet te ingewikkeld en zorg voor een sterke 1e pagina.

Voor Lianne heb ik de volgende tips:

  • Ik zou zeker de workshops op jouw website noemen. Nu verwijs je met een link naar jouw blog maar ik zou deze info (als extra pagina) toevoegen aan de website.
  • Onderaan de pagina's wonen en werken is het slim om een call to action te plaatsen.
    De meest eenvoudige is dan een link naar de contactpagina. Nu gaat deze pagina nergens heen en je wilt graag dat mensen contact met je opnemen.
  • Op de homepage zou ik ook nog een mooie foto rechts van de tekst plaatsen. Nu moet je naar beneden scrollen om de foto's te zien en je kan met die foto direct meer sfeer geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten