maandag 5 maart 2012

De website van ... Jolijn Monteiro

Een nieuwe maandag dus een nieuwe website om te bekijken. Dit keer is het de beurt aan www.anakindah.nl van Jolijn Monteiro, kinder- en jeugdpsycholoog.

Ik vind deze website rustig, mooi en kleurrijk. De vliegende regenboogvlinder maakt het heel speciaal en is niet te druk. De opvoedtip is slim geplaatst en valt goed op. Een blog op een website is altijd slim. Je kan hier toch meer informatie op kwijt dan op een 'gewone' webpagina.

Jolijn vertelt over www.anakindah.nl:


1.   Wanneer ging de website online:

Maart 2008



2.   Wie heeft deze gemaakt:

Robert Geenen van GSD uit Bladel



3.   In welk systeem is deze gemaakt:

Weet ik eigenlijk niet…..



4.   Beheer je zelf het cms:

Ja



5.   Waar ben je zelf heel blij mee:

Met de kleuren en de vlinder die aan komt vliegen. En ik ben iedere keer weer trots als ik zie dat de website mij steeds opnieuw weer aanspreekt.



6.   Wat kan er nog beter:

Ik zou beter gevonden willen worden via Google. Daar ben ik nu druk mee bezig (onder andere naar aanleiding van de workshop Wervende Website van Olga J)

Ook valt de woordenwolk een beetje weg. Daar wil ik nog iets mee….



7.   Wat was de laatste wijziging:

Ik heb net weer een nieuw blog geplaatst. De laatste grote wijziging was in maart vorig jaar. Toen is de indeling veranderd, omdat er een opvoedtip, een aanmeldknop voor de nieuwsbrief en een woordenwolk bij is gekomen.



8.   Heb je nog nieuwe plannen:

Ja, er komt denk ik nog een hoofdstuk bij met aanbod speciaal voor leerkrachten en andere professionals.



9.  Heb je een tip voor andere websites:

Als je je bedrijf alleen runt, schrijf dan over `ik` en niet over `wij`, dat vind ik heel storend. En zorg dat de tekst dichtbij jezelf blijft. Herlees de teksten ook regelmatig, zodat je kunt checken of het allemaal nog past en klopt.

Mijn tips voor Jolijn:

  • Op de homepage staat nu Prachtig Kind als titel. Je kunt voor Google beter een titel gebruiken met een belangrijk zoekwoord erin (bijvoorbeeld kinderpsychologie). Ook voor bezoekers die voor het eerst op jouw website komen, is het dan direct duidelijk waar de site over gaat.
  • Verder zou ik wat gaan schuiven met de menustructuur. Bezoekers willen eerst weten of dit iets is voor ze (voor wie) en wat het aanbod is (opvoeden en inspiratie). Als dat interessant is, willen ze ook wat lezen over de werkwijze, jouw achtergrond en visie. Ik zou dus de volgorde wijzigen in home - voor wie - opvoeden en inspiratie - werkwijze - Jolijn Monteiro - visie - blog - contact.
  • Bij jouw blog zou je social media buttons toe kunnen voegen zodat de blogs sneller gedeeld kunnen worden.

Vind jij het leuk om eens in deze rubriek te staan met jouw website en wil je een aantal tips van mij krijgen? Stuur me dan een mail (olgavanbrug@live.nl) of een tweet (@olgavanbrug).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten