maandag 19 maart 2012

De website van ... Sonja Schaap

Vandaag gaan we kijken naar www.reflectit.nl. Dit is de website van Sonja Schaap. Zij is communicatiedeskundige.

Ik vind dit een kleurige, mooie website. De kleuren zijn ook mooi doorgevoerd in de hele site. Er zijn duidelijke blokken informatie beschikbaar op de homepage. Een verwijzing naar het blog en de social media-buttons zijn ook prima. De uitnodiging voor een koffiedate vind ik prettig en het is laagdrempelig voor bezoekers. Verder is er veel informatie te vinden maar dit is op een overzichtelijke manier gestructureerd.

Sonja geeft de volgende achtergrondinformatie over haar site:


1.   Wanneer ging de website online:

Deze versie van de website ging begin 2011 online (ik heb al een website vanaf de start van mijn bedrijf in 2006)
 

2.   Wie heeft deze gemaakt:

Gert-Jan Verburg van www.cubez.nl heeft de website gebouwd en Bianca Gijsman van www.boldgraphicdesign.nl heeft de vormgeving gedaan.

3.   In welk systeem is deze gemaakt:

Expression Engine
 

4.   Beheer je zelf het cms:

Ja


5.   Waar ben je zelf heel blij mee:

Met de lay-out en de uitstraling


6.   Wat kan er nog beter:

Het zichtbaar maken van wat ik voor de klant kan betekenen/oplossen.


7.   Wat was de laatste wijziging:

De formulieren voor de koffiedate.


8.   Heb je nog nieuwe plannen:

Ja, ik heb een e-book gemaakt en die komt binnenkort op de website via een opt-in

9.   Heb je een tip voor andere websites:

Zorg voor een professionele website, zodat het een goed visitekaartje voor jou is en het een positieve bijdrage levert aan je profilering.

Voor Sonja heb ik de volgende tips:
  • Bij het doorklikken naar jouw blog of naar social media, kun je beter een nieuw scherm openen. Nu kunnen bezoekers via de homepage binnen een paar seconden weer naar een andere site verdwijnen. Als je jouw site open laat staan, ben je ze nog niet kwijt en lezen ze misschien meer.
  • Er staan veel concrete producten of pakketten genoemd. Misschien moet je dit iets meer open laten en dit als voorbeeld geven. Er zijn waarschijnlijk nog heel veel andere oplossingen of diensten mogelijk maar dat komt nu niet zo duidelijk over.

Vind jij het leuk om eens in deze rubriek te staan met jouw website en wil je een aantal tips van mij krijgen? Stuur me dan een mail (olgavanbrug@live.nl) of een tweet (@olgavanbrug).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten