De eerste indruk is heel goed en zeer professioneel. Deze site geeft heel veel informatie waar iemand die graag zelf een zwembad wil bouwen natuurlijk naar op zoek is. Het is overzichtelijk. De foto's op de homepage zijn erg mooi en geven al een goed beeld. En wat SEO betreft, is deze site heel goed. Ik heb van alles gegoogeld en steeds kwam deze site bovenaan. Het filmpje over het grootste zwembad ter wereld is erg leuk om te zien. Ik verwacht dat de zwembaddokter goed gaat lopen. Reviews is ook altijd een goed idee.
Maurice vertelt het volgende over zijn website:
1. Wanneer ging de website online:
De
site bestaat vanaf januari 2010. Toen ben ik begonnen met 4 'platte' HTML
pagina's. Vanaf september 2010 is het een CMS en verandert het uiterlijk
maandelijks.
2. Wie heeft deze gemaakt:
Ikzelf!
Alle input aan tekst, techniek en grafisch materiaal komt van mijzelf af. Enkel
dit uitdenken is al een doorlopend proces.
3. In welk systeem is deze gemaakt:
Wordpress.
In het verleden wel eens gewerkt met Joomla, maar omdat er zoveel mensen in
mijn omgeving werkten met Wordpress leek me dat ook wel handig. Ik kan er
gelukkig mee doen wat ik wil.
4. Beheer je zelf het cms:
Ja.
Mijn kennis is nu ruim voldoende en als ik iets nieuws wil dan kan ik zelf de
oplossing meestal bedenken. Mijn site is nu op meer dan 300 pagina's
geïndexeerd in Google.
5. Waar ben je zelf heel blij mee:
De
snelheid. Ik heb geen erg dure hosting en door de grootte van de site ging de
laadtijd per pagina omhoog, te lang vond ik. Nu cache ik de website en dat
scheelt echt enorm. Ik zit nu op een laadtijd van 2,6 seconde. Verder vind ik
de site wel erg fraai eruit zien. Daarnaast scoor ik hoog in Google en is de
site SEO sterk.
6. Wat kan er nog beter:
De
navigatie. Ik heb een externe webshop die nog beter geïntegreerd zou mogen
worden, maar de sidebar plekken zijn helaas allemaal al bezet, dit blijft
altijd om aandacht vragen.
7. Wat was de laatste wijziging:
Reviews.
Ik laat klanten reviews geven na levering. Google pikt dit ook op en plaatst
dan de sterretjes in de SERP (= search engine results page). Je ziet direct dat het aantrekkingskracht heeft.
8. Heb je nog nieuwe plannen:
Nee,
behoudens enkele aanvullingen qua producten zal er de komende tijd niet heel
veel veranderen. Het verkoopseizoen begint namelijk ook.
9. Heb je een tip voor andere websites:
Er staan op internet veel lijstjes met tips om je website
vorm te geven. Sommige gaan ver, maar de
'basic rules' zijn wel erg nuttig. Navigatie en SEO zijn de belangrijkste
speerpunten. Navigatie kan enkel verbeteren door telkens kritisch te kijken
naar je site en dan actie te ondernemen. SEO is ook vooral de nieuwste trends
oppikken en deze integreren.
De tips die ik voor Maurice heb zijn:
- Op de website heb je een aantal prijslijsten staan. Dit zijn ook artikelen die je in de webwinkel verkoopt. Bij de prijslijsten kan je niet direct bestellen. Dit zou je op verschillende manieren kunnen aanpassen. Je maakt de artikelen in de prijslijst als link naar de webshop (dan krijg je soms wel veel links onder elkaar). Of je geeft alleen algemene info op de website en verwijst voor de prijzen naar de webwinkel. Of je maakt onderaan de prijslijst nog een duidelijke link naar de shop. Het feit dat de shop extern staat, heeft mij niet gestoord.
- Bij Over Ons verwacht ik wat info over jouzelf (foto?).
- Onder Contact staan een aantal opties die ik daar niet vind thuishoren (zoals Levering van Goederen). Misschien kan je een aparte kop maken met bijvoorbeeld werkwijze.
- Op de homepage mag nog duidelijker naar voren komen waarom mensen nu juist bij jou moeten zijn. Wat helpt zijn bijvoorbeeld 3 termen die echt staan voor jou en jouw bedrijf. Volgens mij zouden dit kunnen zijn: kennis van zaken, goedkoper en persoonlijk advies.
- Bij de zwembaddokter is het slim om een directe link naar het twitterprofiel te maken. Hierdoor klikken mensen eerder door.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten