dinsdag 25 oktober 2011

Vaudlooz sgreifen

Een collega van mij, René Greve, heeft een blog geschreven over spelfouten in een webtekst en de invloed op de pageranking.

Ik persoonlijk vind spelfouten heel onprofesioneel overkomen op een website. Ik krijg dan het idee dat iemand dan ook niet goed in zijn of haar vak is. En dat is natuurlijk zonde!

Verder zijn er mensen die expres verkeerd gespelde woorden gebruiken in een webtekst. Zoekende mensen maken namelijk ook wel eens een typefout in Google en deze 'lok' je daarmee naar jouw site toe! Maar dan blijven er dus fouten in jouw tekst staan die andere bezoekers ook zien. Ik zou dit nooit doen.

Als je nu weet dat spelling niet jouw sterkste kant is, laat iemand anders er dan naar kijken, natuurlijk bij voorkeur mij ;-).

Lees meer en bekijk het filmpje van Matt Cutts van Google in het artikel Spelfouten zijn niet goed voor je rankings.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten