maandag 16 april 2012

De website van ... Edith Helwegen

We nemen een kijkje op de website van Edith Helwegen, coach: www.serenitycoaching.nl.

De website heeft een mooie, rustige uitstraling. Hierdoor komt de site heel overzichtelijk over. De menu-indeling is ook duidelijk. Ik hoef niet te zoeken naar informatie. Bij Het profiel staat een mooie foto van Edith. Dit is heel goed omdat coaching een persoonlijke dienst is. Het contactformulier is simpel gehouden en dit verlaagt de drempel om contact op te nemen.

Over haar website vertelt Edith het volgende:

1.   Wanneer ging de website online:

Mijn eerste website ging in juni 2009 online. Mijn huidige website ging vorig jaar september online.

2.   Wie heeft deze gemaakt:

Ik heb de website zelf gemaakt.

3.   In welk systeem is deze gemaakt:

In Wordpress 

4.   Beheer je zelf het cms:

ja 

5.   Waar ben je zelf heel blij mee:
·         De uitstraling 

6.   Wat kan er nog beter:

·    Af en toe verander ik de layout van de website om de informatie beter en overzichtelijker te maken.

·    Ik heb het bedrijf van Ed Reijnders SOSSEO Internetmarketing ingeschakeld om mijn website beter vindbaar te maken.

·    Een nieuwe opzet van mijn diensten. 

7.   Wat was de laatste wijziging:

Mijn blog “Omgaan met burnout en stress”. Ik schrijf elke 2 weken een nieuw blog. 

8.  Heb je nog nieuwe plannen:

Ik heb veel nieuwe ideeën. Mijn nieuwste plan is om regelmatig een nieuwsbrief of e-zine te verzenden. Mensen kunnen zich hierop abonneren. Bij aanmelding ontvangen ze mijn e-book “Leef met je hart” Ik hoop dit nog voor de zomer te kunnen realiseren. 

9.  Heb je een tip voor andere websites:

Niet te veel tekst op een pagina

Onderscheid jezelf en je bedrijf met je website.

Mijn tips voor Edith:

  • De website is gebouwd in WordPress. Dit is een systeem dat speciaal voor blogs is gemaakt maar dat ook prima geschikt is om een bedrijfswebsite van te maken. De homepage is nu opgezet als een blog. Elk nieuw bericht wordt bovenaan geplaatst en zo blijft het een dynamische pagina. Toch zou ik de homepage wijzigen in een statische pagina. Hier kan je informatie kwijt over: de problemen van jouw bezoekers, jouw oplossingen en wat jou uniek maakt. Een bezoeker krijgt dan veel sneller overzicht. De artikelen die nu op de homepage worden gezet, kan je dan plaatsen bij bijvoorbeeld nieuws of je maakt een aparte pagina voor de blogartikelen.
  • Ik zou de uitleg van de workshops e.d. die nu bij Agenda staan, bij Diensten zetten. Zo krijg je een compleet overzicht van alles wat jij kan bieden. Bij Agenda kan je dan volstaan met de data en de naam van de workshops (met natuurlijk een link naar de uitleg). Als je het wel zo wil houden, kun je in ieder geval bij Diensten een verwijzing zetten naar een workshop die bij het onderwerp hoort.
  • De nieuwsbrief is erg lang. Je kan je beter per nieuwsbrief richten op 1 onderwerp en desnoods voor een ander onderwerp een nieuwe sturen. Dan wordt deze beter gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten