donderdag 8 december 2011

Spelfout!

Gisteren gebeurde er iets heel naars. En zeker voor een tekstschrijver was dit absoluut geen prettige ervaring. Iemand ontdekte een spelfout op mijn website. Gelukkig wees zij mij erop via een Direct Message in Twitter maar dan nog. Ik schaamde me rot. Ik kon wel door de grond zakken. En het was ook nog een domme fout in een zin die ging over spelfouten die de aandacht afleiden van de inhoud. O wat erg!

Natuurlijk heb ik bedankt voor het opmerken maar eigenlijk baalde ik enorm. Hoe kan dat nu gebeuren? Ik ben toch tekstschrijver en ik vind het heel belangrijk dat alles goed geschreven is. Mijn website is natuurlijk mijn ultieme visitekaartje.

Maar toen bedacht ik dat ik in dezelfde valkuilen ben gestapt als iedereen:
  • Ik vertrouw te veel op mezelf (ik maak geen fouten).
  • Ik heb blijkbaar geen spellingscheck gedaan (want dan was deze fout er wel degelijk uitgehaald).
  • Ik heb over mijn eigen fout heen gelezen.
Dit zijn precies redenen waarom ik mensen aanraad om een tekstschrijver in dienst te nemen. Als je goed bent in jouw vak, is het jammer dat je website dit niet laat zien. Natuurlijk zal 1 spelfout je niet de kop kosten (hoop ik) maar het komt niet professioneel over als een tekst vol fouten zit.

Mijn taak voor vandaag is dan ook: nogmaals de teksten van mijn website grondig doornemen.

En onmiddellijk schrijf je natuurlijk gewoon met 2 keer een l ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten