vrijdag 9 december 2011

Strippenkaart

Als ondernemer wil je eigenlijk heel veel zelf doen. Niet alleen omdat ondernemers vaak eigenwijze mensen zijn die het graag op hun manier willen doen (dit is natuurlijk helemaal niet herkenbaar voor mezelf...). Maar het heeft ook vaak met geld te maken. Je hebt nu eenmaal niet een onuitputtelijke geldbron waardoor je om de haverklap een expert in kan huren.

Maar aan de andere kant is het soms wel fijn om iets waar je over twijfelt eens voor te leggen aan iemand die er verstand van heeft. Ik heb gemerkt dat ik af en toe ook korte vragen krijg over teksten en websites. Iemand stuurde bijvoorbeeld een standaardmail na een informatie-aanvraag en zij wilde de tekst even laten bekijken. Of iemand zit omhoog met een webtekst en had even een zetje nodig om weer verder te gaan. Of een nieuwsbrief moet even doorgelezen worden.

Voor deze mensen is het niet handig om een expert in te huren die met uurtarieven gaat strooien. Maar het is wel fijn om iemand zo'n vraag te kunnen stellen.

Ik heb hier eens goed over nagedacht en ik heb een nieuw product bedacht (met hulp van mijn collega Wendie Huis in 't Veld): een strippenkaart!

Je koopt dan 10 strippen en 1 strip staat voor een vraag die in maximaal 15 minuten te beantwoorden is. Als het iets langer duurt om te antwoorden, kost het gewoon 2 strippen.

Op deze manier heb je iemand op de achtergrond die af en toe met je meedenkt zonder dat je uurtje factuurtje moet gaan betalen. Handig hè?

Meer informatie? Strippenkaart Verhelderend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten