maandag 9 januari 2012

Nieuwe woorden leren met Wordfeud

Omdat ik dagelijks bezig ben met woorden en letters en ik erg nieuwsgierig van aard ben, ben ik maar eens een kijkje gaan nemen bij het spel wordfeud. Na wat gestoei met mijn telefoon, heb ik het geïnstalleerd. Het is dus scrabble op je mobiel en er zijn heel veel mensen actief. Het is leuk om uitgenodigd te worden en een spel te spelen. Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat mensen een grotere woordenschat hebben dan ik maar ik leer allemaal nieuwe woorden kennen. Ik wil jullie die in deze blog meegeven:

zerp = wrang, bitter
kohier = administratieve lijst met belastinggegevens
bren = mitrailleur
heek = zeevis
ast = een gebouw waarin mout of cichorei gedroogd wordt boven een vuur


2 opmerkingen:

  1. Ik kan je als handige tip meegeven: www.wordfeudwoorden.nl

    Super Site om je woordenschat te vergroten!

    Nodig me uit: Bvdgroot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of deze: http://wordfeud-nederlands-cheat.nl/
    Hier kun je ook aangeven waar een woord op moet eindigen of mee moet beginnen, of welke letter (of woord) het moet bevatten, het aanleggen is hier geïntegreerd dus. En je kunt meer letters ingeven.
    Ik gebruik dit trouwens alleen als ik echt geen woord meer kan bedenken.

    Robert (nogdig mij uit op: robert van brug)

    BeantwoordenVerwijderen